default_mobilelogo

Son 1-2 yıldır, sosyal medyada yaz aylarında en çok fotoğraf paylaşılan yer sanırım Kaş-Kalkan-Kaputaş'tır.

Daha nceki yazılarımda çokça bahsettim aslına mekanlar özelinde ne yapılırdan ama aldıığım sorular, rota önerileri için özet olarak bir daha bahsetmek istedim.

Kaş kimine göre en iyi eğlence yeri, kimine göre dinlenme yeri, kimine kamp kimine ise en lüxt butik otel mekanı... Yani herkesin isteğini karşılayacak küçükcük bir belde.

Bizim içinse her sene mutlaka gittiğimiz - gitmezsek içimiz rahat etmiyor çünkü :) - ama 2-3 gün maksimum 4 gün kaldığımız bir yer... Kaş; merkezinden denize girilebiliyor olmasıyla, limanı, tekneleri, bakir koylarıyla herkesin gönlünü fetheden biryer oldu. Akşam uzun uzun yemek yenecek sahil mekanları, lüx restaurantları, gece kulüpleri, barlarıyla her yaşa hitap ediyor.

İlk başka söylemeliyim ki kamp tatili yapmayacaksanız burası pahalı bir yer. Pahalı kime göre neye göre derseniz eğer şöyle; bir kere bütün plajlarda şemsiye, şezlong için ücret ödemek zorundasınız. Akşam yemeklerinde şöyle güzel bir sofra kurayım, denize karşı keyif yapayım derseniz çok güzel hesaplar gelir, gece bir yerde kokteylimi alıyım elime sallanayım derseniz keyif sizin ama bütçeyi biraz açmanız gerekir.

Bununda yanında bayram tatilleri gibi kalabalık zamanlarda giderseniz bir çok mekana giremezsiniz, istediğiniz yerde yemek yiyemez, dondurma almak için kuyruğa girmek zorunda kalırsınız. Herşeye rağmen güzel bir yer burası :D Gidin ama çok kalmayın, gidin ama bayram tatilinde değil de Mayıs, Haziran başı gibi yada Eylül, Ekim gibi gidin ki pişman olmayın.

Biz gittiğimizde neler mi yapıyoruz? İlk önce Kaş'a gelmişken mutlaka etraftaki yerleri de geziyoruz. Kalkan, Kaputaj Plaşı, Patara... Çünkü biryerde sabit duramamak gibi bir hastalığım var benim :D

Kaş'ta öncelikle bu sizin için hazırladığım haritadaki her plajda mutlaka denize giriyoruz. Bilal'in yeri ve Nuri's Beach hariç. Bu plajlara e teknelerle ulaşım sağlanıyor. Kişi başı 10 TL gibi bir ücreti var. gittiğinizde o mekana mecbursunuz çünk etrafınızda alternatif yok. Şezlong, şemsiye yine ekstra ücretli. Yani bana ters bir durum. Biz ilk gittiğimizde görmek için gitmiştik, sizde birkerelik gidin derim. Deniz gerçekten güzel :)

Büyükçakıl Plajı'na arabayla ulaşabilirsiniz yada taksi/dolmuş ne isterseniz.

Küçükçakıl plajı ise limandan yürüyerek 5 dakikalık mesafede.

Kaş Halk plajı ve Hidayet koyu ise Çukurbağ yarımadası üzerinde, mesafe biraz var, araçla ulaşmak en iyisi.

Bu plajların hepsi ücretli, hepsinde oturduğunuz şezlonga, şemsiyeye ücret ödemek zorundasınız. Halk plajının ücretleri daha makul ve denizi gerçekten muhteşem!

Kaş'a gelince tabiki Kalkan'a gidiyoruz, hatta sabahtan Kaş'tan çıkıyoruz. Kaputaj plajına uğruyoruz - ki mutlaka gidin- sonrasında Kalkan Halk Plajına uğruyoruz.

Sonrasında arabamızda üstümüzü başımızı değiştirip akşam yemeğimizi burada yedikten sonra gecenin ilerleyen saatlerinde Kaş'a dönüyoruz.

Kalkan Halk Plajı dedince gözünüzde nasıl biryer hayal ediyorsunuz bilmem ama tam da soldaki fotoğraftaki yer oluyor kendisi. En çok sevdiğim yerlerden biri. Genel olarak sakin oluyor.

Limanın hemen yanıbaşında olmasına rağmen deniz çok temiz.

Herkes gibi buralarda kediler de miskin :)) Begonvillerin ise her rengi var burada...

Bu da Kaputaj Plajından bir mazara...Gerçekten büyüleyici bir yer. Bence gitmeniz gereken saatler ise sabah 11. e kadar yada akşam 15.00 sonrası, yoksa fotoğraftaki gibi bir manzarayla karşılaşırsınız. Benim gibi kalabalığa girmem, başkalarıyla dipdibe oturmam demiyorsanız sorun yok, her saatte burası muthiş bir yer.

Detaylı olarak Kaputaj yazımı buradan okuyabilirsiniz.

Nerede kalınır?

İlk uyarı: Bu coğrafyada  5 yıldızlı oteller yok, herşey dahil konsepti yok, bunları arıyorsanız rotanızı Antalyanın diğer beldelerine çevirin! Burası pansiyonların, butik otellerin merkezi. Butik otel dediysem de öye böyle değil, geceliği 5000 TL olan özel butikler bile var.

Bu sorunun cevanı sizin bütçenizle ilgili aslında... Geceliği 100 TL ye de 1000 TL ye de alternatifler mevcut. Gönül rahatlığı ile söyleyebilirim ki pansiyonların kalitesi gerçekten iyi. 3 yıldızlı otellerle yarışır hepsi.

Gece geç saatlere kadar eğlenirim, araba kullanamam, dolmuşla uğraşamma derseniz merkezdeki pansiyonlardan birinde kalın, yok barlarda işim olmaz, gözyüzünü izleyip, doğayla içiçe olmam lazım, gürültü istemem derseiz Çukurbağ Yarımadası tam size göre.

Biz şimdiye kadar Çukurbağ Yarımadasında olanları tercih ettik çünkü gökyüzü burada bir harika dostum! Geceleri başını ykarı kaldırmayı unutma!!!

Hamarat Pansiyon'un bungalowlarında kaldık en son gittiğimizde, biraz küçük olmasının yanında biz çok sevdik, sessiz, sakin, önünde terası, baçesi,mutfağı... Herşeyiyle küçücük bir ev gibi. Bahçeye mangal bile koymuşlardı. Ana bina kızmı ise dekorasyonu, kullanımı gerçekten iyidi ama biz yanlızlığı tercih edip bungalowlara yöneldik. Bahçedeki salıncak ise üzerine laf etmeye gerek yok sanırım.

İşte buradaki genel konsept budur! Denize hakim bir noktada olan oteller ve sizi çağıran bir deniz...

Nerelerde gezilir?

Kaş'ın da Kalkan'ın da çarşısı gerçekten bir nimet.

Aradığınız herşeyi bulabilirsiniz tabi aramadıklarınızı da. Genel olarak fiyatlar yüksek çünkü yabancı turisti tavlamaya çalışıyır esnaf. Sezon kısa olduğu için nekadar pahalıya satarsa okadar çok kazanacak çünkü. Yerli turist tüm turizm beldelerinde olduğu gibi burada da pek kimsenin umrunda değil.

Seramikçiler, eskiciler, halıcılar, deri mont satan dükkanlar...

Benim için buralar görsel show demek, bol bol fotoğraf çekmek demek :)

Ne yemek yenilir? Hangi mekanlara gidilir?

Bence rakı, balık :D Tatile geldiğimizde balıktan içimiz dışıma çıkar genelde. Bu bizim zevkimiz her damağa uygun seçeneklermevcut tabiki.

Mekan isimleri vermeyeceğim tek söylemem gereken ve dikkat etmeniz gereken nokta var ki; mekan sahiplerinin yerli kişiler olup olmadığına dikkat edilmesi! Başka yerlerden gelmiş, mafya vari kişilerin eline geçiyor maalsef birçok mekan ve doğal olarak kalite, doku herşey bozuluyor...

Çok basit bir yolla; bakkal, manav gibi esnafa sorabilirsiniz, nerede yemek yiyebileceğinizi... Emin olun heryerde işe yarayan en garanti yöntemdir :D

Akşamları zaten mutlaka birkaç önünden geçeceğiniz mekan Mavi Bar. Rengarenk sandalyeleri, güzel müzikleri ile tıklık tıklım olan binicik bir mekan. Zaten dikkatinizi çekeceği için söyleyeyim dedim :D

Çiçekler ise bu bölgedeki en büyük zaafım :)

Her türlü çiçek bu coğrafya farklı gibi görünüyor. Deniz havasının, sıcağın iyi geldiği malum.

Buraya gelmişken yapılması gerekenler;

-Kalkan gezisini listenize ekleyin.

-Patara Antik kenti ve Patara Plajını gezmeyi unutmayın.

-Kaş'tan kalkan teknelerle Kekova turuna çıkmayı ihmal etmeyin.

-Kaktüs meyvesinin tadına bakmayı unutmayın.

-Zamanınız varsa Meis Adasına gitmeyi atlamayın. Meis Gezi Notlarım için tıklayın

-Kaş merkezinde, Antiphellos Antik Kentini gezmeyi unutmayın.

Bol  fotoğraflı bir özet yazı oldu. Bunların haricinde bir sorunuz olursa, mail adresime yazabilirsiniz. Bildiğim kadarı ile cevaplamaya hazırım.

Giderseniz eğer kulaklarımı çınlatmayı da unutmayın :)