default_mobilelogo

Thassos…Hem yakınlığı, hem sakinliği, hem doğallığı ile her yaz gitme isteği uyandırıyor bizde. Bu nedenle 4. Kez çıktık yola.

Daha önceki ayrıntılı Thassos yazılarınu buradan okuyabilirsiniz. Bu sene daha az gezmek, çok dinlenmek için yola çıktık, bu nedenle sadece 2 noktadan; 5 gece Limenas ve 2 gece Limenaria’dan yer ayarladık. Ancak böyle olmadı tabi kendimizi her gün adanın başka köşesinde bulduk ;)

Kaldığımız otelleri Booking.com dan ayarladım. İkisinden de çok memnun kaldık.

Limenas Laios Hotel, Hotel Asterias

Detaylı olarak daha önceki yazılarda anlattığım için kısa kısa özet bilgiler yazacağım.

Thassos için en detaylı bilgileri bulacağınız adres: www.go-thassos.gr dir.

Ulaşım: İstanbul Mahmutbey’den çıktıktan sonra (gümrükte çok sıra yoksa) 5-6 saatte adaya ulaşılıyor. İpsala’dan sonra otobanı takip ediyorsunuz, ilk Thassos tabelasından döndüğünüzde Keramoti limana ulaşmış oluyorsunuz. Feribot seferleri için buradan bakabilirsiniz. Nasıl çok Türk turist gidiyorsa Türkçe site yapmışlar J

Adanın en büyük yerleşim yeri: Limenas… Akşamları gayet hareketli,  vakit geçirmek için bol miktarda mekan var. Yemekler geçen seneye göre biraz daha pahalanmıştı. Aşağıda detayları görebilirsiniz. Potos ise altrnatif olarak gece hayatı hareketli olan bir yer.

Kalınabilecek bölgeler: Limenas, Limenaris, Potos

Biz akşamları yemeğe giderken araç kullanmamak için Limenas merkezde otel ayarladık ancak güneyde yer alan POTOS da çok güzel bir alterantif. Limenaris ise Potos a göre daha ufak ve ucuz.

Ne yenir: Ben deniz ürünleri derim ama tercih sizin. Her türlü alternatif mevcut, aç kalmazsınız merak etmeyin.

Kahvaltı: Giderken biz yanımıza bir kalıp peynir, zeytin, nutella, domates, salatalık aldım. 6 gün boyunca kahvaltıları otel odasında kendimiz hazırladık. Maalesef bize uygun bir kahvaltı yok. Birkaç mekan Türk kahvaltısı vaad ediyor ancak umulduğu gibi değil. Ücreti de kişi başı 6-8 euro arasında değişiyor. Otel tercihi yaparken mutfaklı olanlardan ayarlarsanız işiniz bayağı kolaylaşır.

Yollar: Adanın doğrusundaki yollar dağlar nedeni ile yüksek ve virajlı iken batı kıyısı düz arazilerde v düz yollardan oluşuyor. Yolların tamamı ek şeritli ayrılmamış yol. Asfalt adadan beklenemeyecek kadar düzgün. Motor ve bisiklet ile bile rahatça gezebilirsiniz.

Gezilecek yerler: Adanın etrafında toplam 48 adet plaj var. Taş, çakıl, kum, mermer… her çeşit her renk… Elbet kendinize uygun olanı bulursunuz.

Görülmeden dönülmeyecek yerler: Psili Ammos Plajı, Marble Beach, Astpas Beach, (bunlar benim fikrim tabiki)İlginiz çekerse birkaç önemli manasır da mevcut.

En iyi restoranlar: Sirkati ve Yunan gecesi için Mouses –Limenas

Oğlak Çevirme için Elena Restaurant– Panagia

En taze balıklar için Stratos Restaurant –Limenas (Limanın sonunda)

En sevmediklerim:

Mytos Restaurant: servis okadar yavaş ki açlıktan ölebilirsiniz. Geçen sene olduğu gibi karışık balık tabağı söyledik ama kızartılmamış sank yağda bulamaç yapılmış gibiydi. Belli ki aşçısı değişmiş. Yemekler çok çok kötüydü.

La Scala Beach: O kadar ama okadar kalabalıktı ki inanamadım. Yüksek ses ayrı bir olay zaten. Girdiğimiz gibi çıktık. Ama sakin bulursanız, atmosferi, dizaynı yemekleri güzel bir mekan.

Bu tatilin bize maliyetini ise detaylı olarak paylaşıyorum:

Otoyol ücreti:2,4 euro

Feribot: 27 euro (1 araç,1 şöför,1 yolcu)

1 gün:

Akşam yemeği: Mythos restaurant: Karışık balık tabağı, su, cola, soda,ekmek 37,7 euro

Gün içinde alınan içecekler: 4,5 euro

2.gün:

Gündüz: Nisteri otelin plajı: Giriş ve şezlonglar ücretsiz,(min sipariş tutarı 10 euro) , 2 bira ve patates kızatması 12 euro

Akşam yemeği: Limenas Ammos Restaurant: Greek salats, Kalamar, kabak köftesi, ahtapot, caciki, 200lük ouzo, su , 35 euro. Her şey çok lezzetliydi…

3.gün:

Gündüz: Gün içinde alınan içecekler: 4,5 euro

Psili Ammos Plajı: Psili Ammos Apartmens içinden geçiliyor plaja, giriş ücretsiz, min sipariş ücreti 10 euro, Aldığımız 1 bira, 1 frappe 11 euro

Akşam yemeği: Elena Restaurant– Panagia Köyü:Köyde iki adet oğlak yapan restaurant var, talep çok fazla olduğu için sıra beklemek zorundasınız. 2 porsiyon oğlak çevirme, soda, cola 25 euro

Gece Karnagio Beach-Bar: Limenasın en uçta bulunan mekanı. Gündüz plaj, gece bara dönüşüyor. İlk defa gittik, konsepti güzel yer. iki bira 7 euro

4.gün

Gündüz: Aspast Beach-Skala Marion: giriş ücretsiz, şezlonglar için min. Sipariş tutarı 10 euro. Ama şemsiyeler çok yakın birbirine. Rüzgardan dolayı her yerde dalga olsa bile burada olmuyor. Plajını ve denizini çok sevdiğimiz için biz kendi sandalyelerimizi indirdik plaja. Giderken yanımıza aldığımız içecekler ve yiyecekler 15 euro

Akşam yemeği: Thassian Doukas Restaurant- Limenas kabak kızartması, kalamar,caciki 1 adet çupra, 200 lük ouzo, su, soda 50 euro

5.gün

Gündüz: Rossogremos Plajı: Burada büyük br otel var ama plajının yanında halak açık olan bir bölüm daha mevcut. Tesis olmaığı için hazırlıklı gitmeniz gerek. Plaj güzel ancak otelin müzik sesi o kadar fazlaydı ki biz uzaktan bakıp döndük.

Kinira Plajı: Tesis olmayan yerde, kendi sandalyelerimizle girdik denize. Plaj taşlık ama çok temiz.

Golden Beach: Chrissi Akti’de sıralanmış cafelerinden birinden denize girdik. Biraz kalabalıktı ama buranın denizi de kumu da bir başka. Golden beachın öbür arafları biraz daha dalgalı olurken sol tarafı daha sakin oluyor aklınızda olsun. Plajda yediklerimize: 2 tost, 1 bira, 1 frappe, 1 su için 14 euro ödedik.

Akşam yemeği: Stratos Restaurant: 1 çupra, kalamar, salata, bira, soda, su 30 euro

6.gün

Gündüz: AgiaAnna plajı: Yolda herhangi bir tabela yok. Biz arabaların durduğunu görünce bakalım dedik. Denizin rengi bile güzel eminim ki temizdir ama çok küçük bir alan. Bir de tur tekenlerinin uğradığı bir yer. Kalabalık bir yerle karşılaşma ihtimali çok yüksek.

Ag. Paraskevi: Denizin rengini sevmedik biz. Taşlık ve yosunluk gibi görünüyordu. Küçük tesis var.

Selanikos Beach: Ana yoldan sonra toprak yoldan 3-4 km kadar gidilnce varılan çok kornaklı ve güzel bir koy. Ama bana biraz kayık geldiği için burada denize girmek istemedim. Çok sakindi, çok huzurlu görünüyordu.

Astris Marley Beach: Geçen sene de gidip memnun kaldığımız bir yerdi. Müzikler, tesis, servis, deniz hepsi güzel. 1 frappe, su biraya 13 euro verdik.

Akşam yemeği: Potos merkezdeki restaurantların birinde yedik. Hepsi sırayla güzel görünüyordu. Biz deniz üstüne doğru iskelesi olan birini seçtik, adını yazmayı unutmulum :/ 2 çupra, salata,2 bira için 37.7 euro ödedik.

7.gün

Notos Beach: Geç keşfettiğimizi düşündüğüm bir nokta. Yoldan giderken sadece tabela görünüyor. Patikadan aşağı inildiğinde ise muhteşem bir deniz var. Tesis yok, herşeyinizi yanınıza alın ve mutlaka gidin.

Giola: 2 senedir her seferinde ertelediğimiz bir noktaydı. Arabayla gidilmeyecek kadar kötü yolları var. Çok dik yokuşlardan gitmek zorundasınız. Biz öğlen başka bir plaja giderken, 'hadi bu sefer gidelim' dedik ama yanlış zaman seçmişiz. Daha serin olan bir saatte gitmek gerekirmiş. Gitmeye değer mi, bence değmez. Ama merak işte… Suyun rengi yeşil, temiz mi pis mi belli değil. O kadar güzel plaj varken yollarda sefil olup 2 saat kaybetmeye değmez bence.

Akşam yemeğini kaldığımız otelin restauranında yedik: Asterias Restaurant. Otede konaklayanlara %10 indirim yapıyorlar. Herşey taze ve güzeldi. 1 çupra, salata, kabak kızartması, su, 200 lük ouzo için 37,7 euro verdik.

8.gün

Yola çıktık, bir sonraki durağımız: Alexandrapoli

Biraz gezelim diyoruz ama siesta saati olduğu için kimseler yok caddelerde, mağazalar kapalı… Yemek yiyelim bari diyoruz ve bir Türk yoldan restorantçı çeviriyor bizi. Dayının yerine girmiş oluyoruz böylece :) sahil şeridinde güzel bir yer. 1 deniz levreği, caciki, salata, su, soda, cola için 28 euro verip veda ediyoruz Yunanistan’a.

Notlarım:

Alexandrapoli; yol üzeri cafeleri , barları ve gece hayatı ile meşhur. bence 1 gece kalmayı hak ediyor.

Akşam yemeklerinde okuduysanız hep deniz ürünleri tükettik ama mutlaka Pita’ya da bir şans verin. Ayrıca Yunanlıların Pizzaları da güzel olur.

Herşey dahil konseptinde olan birkaç otel var ama etrafta o kadar güzel plajlar var ki tek bir otele ve plaja bağlı kalmak istemezsiniz.

Yakıt ücreti Türkiye’den biraz daha pahalıya geliyor. Litresi 1,6 euro idi Haziran ayında.

Hastane yok gibi bir şey bu nedenle hasta olmamaya özen gösterin.

Sivrisinek yok gibi bir şey o kimyasalları sürmenize gerek yok.

Plajlarda genel olarak şezlong şemsiye ücreti yok ama siz oturmadan önce yine de bir sorun.

Türkçe anlaşmak isterseniz sorun yok :) Her restaurantta, plajda, cafede, otelde İskeçe’li dostlarımız çalışıyor. Çok rahat anlaşabilirsiniz.

Kavala Kurabiyesi’nin yarım kiloluk paketi 4,-5 uro arasında. Heryerde aynı markalar var. Üretim tarihi yakın olanları ve bademli olanlardan alırsanız pişman olmazsınız :)

Başka öğrenmek istediğiniz bilgi olursa mail atabilirsiniz.