default_mobilelogo

Her sene uğrak noktamız olan Kaş-Kalkan… Ruhumun huzur bulduğu, her yerden daha mutlu olduğum bir coğrafya burası. Emeklilik hayali kuramayacak kadar genç olsam da her gittiğimde ev ilanlarına göz attığım bir yer burası. Büyülü, insanı kendine çeken, doğal mı doğal bir alan…

2015 Eylül’de de tabiki rotamıza dahil ettik diğer arkadaşlarımızda görsünler diye. Kaş mı Kalkan mı derseniz aslında müdavimi olan herkes için değişir bu ancak benim için KALKAN.  Neden mi derseniz daha başka bir yazıda anlatacağım bunu ilerleyen günlerde.

Bir önceki yazıda bahsettiğim hafif yağmurlu ve bulutlu bir Ölüdeniz’den yola çıkarak 90 km lik yolculuğumuzu dura kalka 1.5 saatte tamamlıyoruz. Hedefimiz Kalkan ve Kaputaj Plajını görmek.

Hava şartlarından dolayı aslında denize giremeyeceimizi biliyoruz ancak bir umut... Kalkan'ı pas geçerek akşam yemeğine dönmek üzere Kaputaja doğru ilerliyoruz ve işte karşımızda muhteşem ve korkutucu coğrafyası ile Kaputaj Plajı... Kaputaj asında çok küçük bir alan. Bayağı uzun merdivenlerden inip çıkmayı göze almak gerekiyor.Yukarıda bir seyr terası var ve araçlarınızı burada bırakıyorsunuz. Aşağıda gördüğünüz iki dağın arasındaki geçit ulaşımı sağlıyor. Bu geçit yapılıken ölen işçilerin anısına dikilmiş bir tabela da mevcut.

Manzara eşliğinde ulaştığımız Kaputaj a ulaşınca herkesten duyulan 'woowww' naraları altında manzarayı seyrediyoruz. Hava nedeni ile deniz korkutucu ve dalgalı. Gruptaki çocukları da düşünerek denize girmeme kararı alarak, ancak buraya kadar gelmişken en azından aşağı inelim birşeyler içeriz diyerek başlıyoruz merdiveneri inmeye. Ve beklenen sonuç: Can kurtaran anonsundan 'denize girmenin yasalandığı' duyuruluyor ve deniz kenarına kırmızı şerit çekliyor. Çünkü normal günde bile derin olan deniz gerçekten ürkütücü ve dev dalgalar var

Geçtiğimiz senelerde herhangi bir tesis bulunmayan Kaputaj'a Kaş belediyesi tarafından bir büfe, duş ve tuvaletler yapılmış. Haberlerde duyduğumda burası da rezil olacak diyerek tepki göstermiştim ancak gördüklerimden gayet memnun oluyorum. Zira etraf pek temiz, derbeder görüntü kaybolmuş yerine salaş doğa ile uyumlu bir cafe yapılmış. Cankurtaran konulmuş. Artık Türkiye turizminde bolca fotoğrafları kullanılan Kaputaj olması gereken noktaya gelmiş.

Denize giremesek de; izlediğimiz manzara bize yetiyor. Huzurumuza huzur katıyoruz. Çocuklar kumda oyun oynarken onlar mutlu biz mutlu herkes mutlu...

Kaputaj'dan ayrılırken bir dahaki yaza kadar vedalaşıyoruz ve Kalkan'a akşam yemeğine doğru hareket ediyoruz. Burada bahsetmeyeceğim ayrı bir yazımın konusu olacak Kalkan.

Kaş, Kalkan tararaflarına yolunuz düşerse mutlaka görülmesi gereken, bence ölmeden önce görülmesi gerekenler listesinde yer alması gereken bir doğa güzelliğidir..

Daha ne kadar bu doğallığını koruyabiliriz bilmem ama en kısa sürede gitmenizi dilerim.